A Bing is előnyben részesíti a mobilbarát oldalt

Követi a Google példáját a Microsoft – egy algoritmusfrissítéssel a Bing keresőben is rangsorolási szignállá válik az oldalak mobilbarát kialakítása, ami pár hónap múlva látható átrendeződéseket eredményez majd a keresési találatokban. A Microsoft azonban a Google-től eltérően nagyobb hangsúlyt fektet a relevancia és a mobiloptimalizált kialakítás egyensúlyára, és a legrelevánsabb oldalakat akkor sem bünteti szigorúan, ha azok nem rendelkeznek “mobilbarát” címkével.

Nem kellett sokat várni arra, hogy a Google “mobilegeddonja” után a Microsoft is frissítse Bing keresőjének mobilos rangsorolási algoritmusát. A keresőóriás bevallása szerint a mobilos Google keresések száma már túlnőtt az asztali böngészőkön, ez a tendencia pedig indokolja a mobilbarát kialakítás nyomatékosítását. Ezt pedig a Microsoft sem hagyhatja figyelmen kívül, ha releváns szeretne maradni a mobilos keresési piacon, ahol a Google 83 százalékos részesedésével szemben jelentős hátrányban van a maga 6 százalékával.

A Bing is ráfekszik a mobilra

A Bing később lépett (és kicsit bizonytalanabb is), mint a Google: bár az elmúlt hónapban már többször fel lehetett fedezni egyes oldalaknál a mobilbarát címkét, az eredmények csak pár hónap múlva lesznek szemmel láthatók a találati lista átrendeződésében, ezzel kapcsolatosan pontos dátumot nem közölt a cég. A “mobilbarát” címke célja, hogy a felhasználók számára jelezze a könnyen olvasható, nem túl nagy méretű, eszközhöz illeszkedő megjelenítésben közölt releváns tartalmat. “A Bingben zajló felhasználói interakciók alapján is észrevehető, hogy a mobilon böngésző felhasználók gyorsabban elégíthetik ki információéhségüket az olyan találatok segítségével, amelyek mobilraoptimalizált oldalakon jelennek meg.” – mondja a Microsoft.

A Bing blogján már olvashatók a fő kritériumok, melyek a Google szempontjaival megegyeznek. A mobilbarát megjelenítés alapja a megfelelő vizuális elrendezés,  amiben a navigáció jól látható, és elkülönített a többi elemtől. Nem megengedett a horizontális görgetéses megjelenés, az oldalnak reszponzívan illeszkednie kell az adott eszköz szélességéhez, hogy az nagyítás és görgetés nélkül is olvasható legyen. Ehhez hozzátartozik a megfelelő betűméret, és a HTML kódban megadott megjelenítési tagek célszerű használata is.Amennyiben az oldal videót is tartalmaz, annak formátuma kompatibilis kell legyen az eszközzel, a lejátszásnak pedig elérhetőnek kell lennie mobileszközről is.

Fontos a relevancia

Ezen szempontok betartása azonban önmagában nem elegendő a jobb találati helyezés eléréséhez, a domináns faktort még mindig a relevancia jelenti. Ezt annyira komolyan veszi a Bing, hogy a Google-től eltérően a legrelevánsabb találatokat tartalmazó oldalakat akkor sem bünteti szigorú csúszással a listán, ha azok nem mobilbarát kialakításúak. A cég tisztában van vele, hogy ez a megközelítés még sok finomítást igényel a jövőben, az egyensúly megtalálása pedig nem egyszerű. A kérdés, hogy a felhasználók hogyan fogadják majd ezt a gyakorlatban: jobban érdekli-e őket az, hogy releváns információkat tartalmaz az oldal, miközben az nehezen kezelhető és olvasható a kijelzőn – miközben pont az utóbbi jelenség kiszorítása lenne a találatok mobilbarát rendezésének célja.

A cég pár héten belül nyilvánossá teszi saját, a Google mobilbarát tesztjéhez hasonló eszközét is, amellyel a webmesterek ellenőrizhetik oldaluk mobilbarát címkére való alkalmasságát, és segíti őket a fellelhető hibák javításában.

Bing recently started tagging results as “mobile-friendly,” allowing users to differentiate between non-optimized sites before they click. On the heels of Google’s mobile-friendly algorithm update, the Microsoft-owned search engine is making a continued effort to focus on mobile search.

In the next few months, Bing will soon make mobile-friendliness a signal in ranking; however, relevance will continue to trump mobile-optimization. This means that unlike Google, Bing won’t penalize sites.

To be considered mobile-friendly, Bing has four main requirements:

  • Navigation, which refers to menus, buttons and links being large and spaced-out enough to accommodate touchscreen users. Links being too close together often results in accidental clicks.
  • Readability, which is influenced by font size and viewpoint settings defined in HTML tags. The average user should be able to read text without zooming or scrolling laterally.
  • Scrolling, which calls for the site to fit the device width in both portrait and landscape.
  • Compatibility, which means that a user has to be able to open a website on a mobile device. Pages with flash content tend not work well on Apple devices, while many videos can’t be played because of plugin dependencies, copyright issues or distribution decisions.

Before the algorithm rolls out, Bing will be launching a tool comparable to Google’s Mobile-Friendly Test, which will allow advertisers to assess their own pages.

Copyright (c) 2008 - 2016 Top Talent Kft. - Minden jog fenntartva!

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információ

Oldalunkon a többi szolgáltatóhoz hasonlóan mi is cookie-kat használunk. A cookie, avagy süti egy veszélytelen, anonim látogatóazonosító fájl, amelyek információt szolgáltat számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárol személyes információt. Egy ilyen cookie nem képes a látogatót konkrétan azonosítani, csak a látogató gépének felismerésére alkalmas és statisztikai célokat szolgál, hogy többet tudhassunk meg az ügyfelek használati szokásairól, és látogatási statisztikát vezessünk. Cégünk a Google Analytics rendszert használja. A "Rendben" gombra kattintva elfogadja a cookie-k használatát.

Bezárás